Antigua, Guatemala - De gevoelige dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Carlein - WaarBenJij.nu Antigua, Guatemala - De gevoelige dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Carlein - WaarBenJij.nu

Antigua, Guatemala - De gevoelige dagen

Blijf op de hoogte en volg Carlein

05 Januari 2013 | Guatemala, Antigua

Holaaaaa amiguitos y amiguitas y familia!

¿Como estan? Espero que todas todavia tengan un ¡FELIZ NUEVO AÑO!
Eigenlijk zouden de dagen van Kerst, mijn verjaardag en Oud&Nieuw heel boeiend moeten zijn om te beschrijven, maar het valt allemaal best mee. Zoals in mijn vorige verslag te lezen is, was Kerst lekker rustig. De rest van de week niet zoveel gedaan, wat ik op een gegeven moment helemaal zat was. Ik had wel een nieuwe vriend gemaakt haha, Pim, een Nederlandse jongen die hier echt gewoon niks aan het doen is en dat prima vind. Kan ik ook wel weer respect voor hebben haha. Pati, mijn Guatemalteekse mama, had me al 100x verteld dat er elke ochtend een Nederlandse jongen in de winkel kwam om altijd 2 croissants te kopen haha, en dat ik die toch echt moest ontmoeten. Want ja, wij Nederlanders moeten samen blijven :) Dus toen ik net een Guatemalteeks telefoontje had gekocht en net 2 minuten in het intercafe zat kreeg ik een smsje dat ik NU moest kopen want Pim was in de winkel. En zodoende haha.
Met mijn verjaardag ben ik lekker opstap geweest met mijn hisgenootje Astrid. Na 12 uur kregen we alle drank gratis, omdat ik in een 'vrolijke bui' die dinsdag al tegen de baas (zijn bijnaam is Nacho haha) had verteld dat ik die zaterdag jarig zou zijn. We waren vrijdag gegaan, dus na 12 uur kreeg ik de ene Cuba Libre na de andere. Astrid kon natuurlijk wat minder hebben dan ik, dus die had een flinke kater de volgende ochtend haha. Op mijn verjaardag zelf, die zaterdag dus, wilde ik eigenlijk ook gaan, maar Astrid en Felipes oma was net de dag daarvoor overleden hadden ze het bericht gekregen, dus dat ging niet door. Wel bizar hoor, geen cadeautjes en ontbijt op bed krijgen op mijn verjaardag, en dat Astrid naar een begrafenis moest gaan. Zou dit een slecht jaar voor mijn 19e betekenen?
Maar daarom dacht ik er verder ook helemaal niet over na dat ik alweer 19 was, totdat oma belde en zei 'En nu gaan we op naar de 20!' Jeetje, DAT is oud dacht ik toen. Maar ik blijf het baby'tje hier, Pim is 21 en die is al een jonkie.
We kwamen op de 31e een andere Nederlander tegen, toen we vanaf 3 uur 's middags op een bankje in het park zaten te drinken en te praten. Ben kwam langsgelopen 'Heeeeeeeujh Nederlanders', Pim bood hem een biertje aan, en zo zaten we daar voor 4 uur ongeveer. Carlein, Pim en Ben, de gekke Hollanders. De vrouwen die voor ons op het stoepje eten zaten te verkopen moesten eigenlijk heel hard lachen om die gekke Nederlanders, maarja zo gaat dat nou eenmaal. En heb er nog wel iets aan gehad, want voor het eerst in mijn leven poepte er een vogel op me, tot 2x toe, en ze waren zo vriendelijk om me een servetje te geven. Ik begin steeds meer te denken dat 2013 een ongeluksjaar wordt haha...
's Avonds zou ik eigenlijk alleen met Astrid op stap gaan, maar uiteindelijk werd ik gebeld door Pim dat de plannen met zijn gastgezinnetje niet doorgingen, en of ik zijn laatste keus voor Oud&Nieuw dan mocht zijn. Top! Eerst nog een paar wodka-jus d'orange met Pati en Astrid zitten drinken na het eten, want de jongens waren even weg. Wat is Pati toch een geweldig mens haha, mijn glas extra volschenken en er dan vervolgens bijna geen jus bij doen.
Astrid en Felipe waren al bij de Arco, waar blijkbaar allemaal live muziek was en groot vuurwerk (om 8 uur 's avonds, okeeee) dus daar waren we heen aan het lopen toen Pim weer eens een bekende tegenkwam en we werden uitgenodigd in een hostel bij mij in de straat. Weeer drinken aangeboden gekregen, hoppakee, en vanaf het dakterras hebben we het vuurwerk vanaf de Arco dus kunnen bekijken. Toen we vervolgens weg wilden gaan om Astrid te gaan zoeken kwamen we Ben weer tegen bij de uitgang, dus die ook gezellig met ons mee! Toen we uiteeeeindelijk Astrid hadden gevonden door naar de standaard discotheek Sin Ventura, waar het nog een beetje uitgestorven was, maar achja de jongens bestelden bier en wij onze standaard cocktails dus konden er prima mee door. Ik heb zo het idee dat Nieuwjaar hier niet eens zo'n big deal is, want ik heb niemand horen aftellen en er was geen voorbereiding of dergelijke. Daarom was ik het konijn dat om 12 uur precies op de wc zat, en toen naar buiten kwam van 'Hee, waar is iedereen?!' De bartenders hadden van die knalpijpen, dus ik zat onder de confetti. Toen ik dat eenmaal uit mijn haar had geschud als een gek naar buiten gerend om Pim en Ben te zoeken. Ik wist niet dat ik het in me had, want in deze straten is het al moeilijk om overdag fatsoenlijk te lopen, maar ik vond ze gelukkig wel! Dus zo begon mijn nieuwjaar officieel om 5 over 12, tussen twee andere Nederlanders in bij een verlicht Parque Central en superveel Guatemalteken. Het vuurwerk viel een beetje tegen, 10 knallen en dat was het weer, ik snap er niks van hier hoor. Maarja, hoe gaaf is de gedachte dat je in het begin van het nieuwe jaar in Guatemala bent?!
Daarna nog voor 5 uurtjes lekker gedanst, en uiteindelijk ging alles dicht om 5 uur 's ochtends. Astrid en ik hebben de zonsopgang nog gekeken vanaf het dak van ons huisje, alleen jammer genoeg was er geen zon, maar toch zijn we tevreden gaan slapen.
Nu is mijn school weer begonnen, en hoewel het echt supersuper is om terug te zijn is het toch weer net zo vermoeiend als eerst. Volgende week komt de rest van de leraren terug van vakantie EN komen er 8 nieuwe studenten, want op het moment zijn alleen Victor en Francisco er, plus een iets oudere mevrouw en ik. Antigua is echt home sweet home voor me, zal wel weer moeilijk worden om hier weg te gaan, dus ga nog lekker genieten van mijn laatste twee weekjes!

Een heleboel liefs voor het nieuwe jaar, ookal ben ik er eeecht laat mee.
Un beso x

  • 06 Januari 2013 - 11:56

    Lisanne:

    Hey meis!

    Voor jou ook de beste wensen! Wat heb je weer een leuk verhaal!

    In het hotel is het ook weer een beetje rustig geworden met alle kerstgekte enzo. Het restaurant en de keuken hebben hard moeten werken tijdens de kerstdagen en met oud en nieuw waren ze dicht. Morgen is het restaurant ook dicht, want dan hebben we een personeelsfeestje! Jammer dat je daar niet bij kan zijn, maar we zullen wat fotoos maken en je zult vast wel verhalen erover horen... Niemand weet waar we naar toe gaan, dus ben erg benieuwd!

    Claire is inmiddels ook al weer terug uit L.A. En jou naam komt ook zeker 1x per week langs gevlogen... Want als Carlein terug is... Dan is de club weer compleet! Haha ;)

    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Liefs xx Lisanne

  • 26 Januari 2013 - 15:44

    E.kuperus Opa:

    weer een pracht verslag.
    nu op naar Guadelajara.
    ook daar is veel te zien.
    succes

  • 07 Februari 2013 - 18:15

    Jolijn:

    Ik zeg: tijd voor weer een nieuwe blog! ;)
    hihi! xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Carlein

Hai allemaal! Ik ben Carlein, 18 jaar oud, uit Eindhoven in Nederland. Ik ben net afgestudeerd op het VWO op het Stedelijk College en ben wel klaar voor een jaartje lekker ertussenuit voordat ik weer in de boeken in duik voor de komende studie. Mijn bestemmingen dit jaar: Guatemala, Bolivia, Peru en de Galapagos-eilanden bij Ecuador. Oorspronkelijk wilde ik graag gaan backpacken, zonder plan hoppa op het vliegtuig stappen en wel kijken waar ik terechtkom! Toen bedacht ik me dat ik een 18-jarig meisje ben wat met haar blonde haren naar een werelddeel als Zuid-Amerika gaat op haar allereerste reis alleen. Dus nu ga ik mooi een Spaanse cursus doen en vrijwilligerswerk en ben ik er zeker van dat er altijd iemand voor me klaarstaat in de landen waar ik heenga! Om iedereen die me heel erg mist (haha) op de hoogte te houden van waar ik ben en wat ik doe heb ik deze pagina gemaakt. Hopelijk wordt hij veel gelezen want ik doe niets liever dan mijn verhalen met iedereen delen! Heel veel liefs, Carlein

Actief sinds 05 Aug. 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 16635

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: