Antigua, Guatemala - De laatste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Carlein - WaarBenJij.nu Antigua, Guatemala - De laatste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Carlein - WaarBenJij.nu

Antigua, Guatemala - De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Carlein

13 Oktober 2012 | Guatemala, Antigua

Holaaaaaa lezertjes! (haha altijd al willen zeggen)

Dattt is al lang geleden dat ik jullie heb laten weten what I've been up to. Ik zit hier nu met gemengde gevoelens in El Viejo Cafe, het standaard zondagochtend-ontbijt-cafeetje, want vandaag was de dag dat ik afscheid moest nemen van de school en vooral van de leraren. Het is hier normaal dat studenten, als ze willen, een afscheidsspeech in het Spaans houden. Ik had me dus voorgenomen te improviseren en een gezellig klein verhaaltje te vertellen om ze te bedanken, tot ik na 5 of 6 zinnen begon te huilen. Had slecht geslapen door de spanning die ik nogal heb omdat ik hier wegga en naar een heel nieuw land en een hele nieuwe omgeving ga, maarja hoort erbij, en ja natuurlijk is het al een emotioneel iets als je van zulke bijzondere mensen afscheid moet nemen. We hebben daarna in de les ook alleen nog maar Scrabble gespeeld (met Spaanse woorden natuurlijk, dus woordenboekje ernaast) en 's middags met ik met Fransisco naar een kathedraal in de buurt geweest, maar daarvoor moesten we wel helemaal Antigua uitlopen en zagen we nog 5 andere belangrijke dingen onderweg. Ben nog in een boom geklommen op de terugweg, omdat daar jocotes hingen (vruchtjes) en ik daar ook 1 van wilde en we zagen in diezelfde boom op de heenweg al 6 jongens ofzo. Dus sorry jongens, maar ik heb inmiddels de reputatie van 'die gekke Hollanders' wel waargemaakt. Maar dit was al bevestigd na woensdagochtend. Op dinsdagavond is het hier namelijk altijd Ladiesnight in Monoloco, een bar in de buurt, en kunnen de ladies voor maar Q4 (40 eurocent!!!) cocktails drinken zoals mojito's of baco's. Dat is wel echt bizar, want dan moeten de mannen beneden een drankje kopen (volle pond) en dan krijgen ze een stempel op hun hand en mogen ze mee naar boven, maar de vrouwen mogen boven maar 1 drankje per keer halen en er is een strenge controle of de mannen wel gewoon zelf hun drankjes kopen. Dusja, arma Arjan. We waren vorige week al geweest, maar deze week gingen Noortje en Stefanie mee. Stefanie is mijn Duitse huisgenootje sinds vorige week (18 jaar) en Noortje is een Nederlands meisje van 19 die er ook sinds vorige week is. Eerst dus even lekker zitten drinken bij Monoloco, en daarna weer door naar Sin Ventura, de discotheek ernaast. Daar is elke dinsdagavond een salsaband met live salsa-muziek, en toen Arjan en ik er vorige week waren dansten er al superveel koppels op de dansvloer, echt heeeel gaaf! Ik had me er toen ook maar gewoon ingegooid en met een paar mannen gedanst terwijl ik nog nooit 1 les had gehad, maar het was wel echt superleuk! Maar deze week hadden we 's middags met zijn vieren een salsales op school genomen, die geeft 1 van de leraren, Diego, elke week. Dus 's avonds onze skills eens goed uitgeprobeerd! Nouja dat was de bedoeling, maar er waren dus voornamelijk buitenlanders en superknappe jongens uit andere delen van Guatemala maar die konden allemaal niet dansen. Gelukkig was Manolo er ook, een salsaleraar waar ik de week daarvoor mee had gedanst en die toen zijn kaartje had gegeven. Die kon het tenminste wel! Haha hij schrikken toen ie erachterkwam dat ik pas 18 jaar ben. Maar daar dus ook weer een beetje gedronken, dus dat ging lekker. Het is hier overdag al onmogelijk om op deze straten te lopen met alle uitstekende steentjes (medelijden met alle autos en motoren hier, oh en fietsen zelfs) maar dat gaat 's nachts al helemaaal niet, en zeker niet met een drankje op. Eerst Noortje thuisgebracht, die ineens supergoed de weg wist, en daarna naar huis. 2 uur thuis, heel netjes, maarja dan gaat je wekker weer om half 7 's ochtends voor een schooldag. Vorige week viel het allemaal wel mee met alleen Arjan en ik die uit waren geweest, maar ogod afgelopen woensdag 4 dooie vogeltjes op school. De leraren wisten al allemaal dat we zouden gaan, dus zij lachen! Stefanie en ik ahdden geluk, want normaal hadden we serieuze Victor 's ochtends, maar die was weg dus hadden we vrolijke Diego die metene uitgebreid over cerveza y ron y vodka begon te praten. Bluh daar heb je dan echt geen behoefte aan. Ik doe niet aan katers, maar ik was echt kapot. Na een tijdje zei Diego dat we onze notebooks mee moesten nemen naar beneden en dat we film gingen kijken. Wat bleek nou? Alleen wij vier gingen dat doen, en de bedoeling was om aantekeningen te maken en daarna in de les erover te praten, maar toen we nog een uur hadden zei Fransisco dat we lekker mochten uitrusten, dus heb even liggen pitten in de stoel daar. 's Middags gingen we koken, dus dat was een lamme boel met nog flauwere humor dan normaal haha. Een superzoet gerecht, en de anderen knapten ervan op maar het was niks voor mij. Zegmaar Guatemateekse wentelteeftjes met een superzoete thee. De volgende dag ging het gelukkig weer goed haha!
Maar vanavond gaan we dus weer, en het zal wel bomvol zijn, maarja we moeten even mijn laatste avond hier vieren!
Oh, ga trouwens ook dadelijk mijn naam (hier Carolina) op een stoel in huis schrijven. 'Mijn stoel'. Ik heb namelijk een bureautje op mijn kamer met een stoel, maar die werd normala gebruikt in de bijkeuken, dus als er 2 studenten zijn moet ik elke keer die stoel naar de eetkamer sjouwen. En Pati dan lachen om mij! Dus daarom vond ze het wel een goed idee om mijn naam erop te zetten. Ik houe cht van mijn Guatemalteekse mama haha!

Dussss weer ene beetje op de hoogte? Ga nu weer even gezellig met Arjan praten, want mocht z'n MacBook dus weer lenen hihi.

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!
Tot gauw!
xxx

  • 14 Oktober 2012 - 13:05

    Jolijn:

    Lieve Carlein, super leuk om weer een blog van je te lezen!
    Dat je het zo moeilijk hebt met afscheid nemen is eigenlijk alleen maar positief, betekent wel dat je daar al een toptijd gehad hebt! :) Heel veel plezier op je volgende bestemming!
    Ik blijf je sowieso volgen! :)

    xxxxxxxxxxx <3

  • 14 Oktober 2012 - 13:05

    Jolijn:

    Lieve Carlein, super leuk om weer een blog van je te lezen!
    Dat je het zo moeilijk hebt met afscheid nemen is eigenlijk alleen maar positief, betekent wel dat je daar al een toptijd gehad hebt! :) Heel veel plezier op je volgende bestemming!
    Ik blijf je sowieso volgen! :)

    xxxxxxxxxxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Carlein

Hai allemaal! Ik ben Carlein, 18 jaar oud, uit Eindhoven in Nederland. Ik ben net afgestudeerd op het VWO op het Stedelijk College en ben wel klaar voor een jaartje lekker ertussenuit voordat ik weer in de boeken in duik voor de komende studie. Mijn bestemmingen dit jaar: Guatemala, Bolivia, Peru en de Galapagos-eilanden bij Ecuador. Oorspronkelijk wilde ik graag gaan backpacken, zonder plan hoppa op het vliegtuig stappen en wel kijken waar ik terechtkom! Toen bedacht ik me dat ik een 18-jarig meisje ben wat met haar blonde haren naar een werelddeel als Zuid-Amerika gaat op haar allereerste reis alleen. Dus nu ga ik mooi een Spaanse cursus doen en vrijwilligerswerk en ben ik er zeker van dat er altijd iemand voor me klaarstaat in de landen waar ik heenga! Om iedereen die me heel erg mist (haha) op de hoogte te houden van waar ik ben en wat ik doe heb ik deze pagina gemaakt. Hopelijk wordt hij veel gelezen want ik doe niets liever dan mijn verhalen met iedereen delen! Heel veel liefs, Carlein

Actief sinds 05 Aug. 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 16640

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: